Kommentarer på: Stockholms 606-cup 13 | Film https://www.s606k.se/stockholms-606-cup-13-film/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=stockholms-606-cup-13-film Thu, 03 Sep 2015 21:08:45 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.2.8 Av: Gunnar SWE 822 https://www.s606k.se/stockholms-606-cup-13-film/comment-page-1/#comment-24335 Thu, 03 Sep 2015 15:18:46 +0000 http://www.s606k.se/?p=8284#comment-24335 Håller med Pelle. VHF skulle verkligen underlätta och de som tjuvat ligger ju oftast väldigt långt fram och ofta stör de som är bakom. Så det skulle vara bra om de som gick över vid svart flagg kunde avbryta det racet.

]]>
Av: Björn G https://www.s606k.se/stockholms-606-cup-13-film/comment-page-1/#comment-24326 Thu, 03 Sep 2015 11:00:06 +0000 http://www.s606k.se/?p=8284#comment-24326 Lysande film!

(Enda invändingen är att lovartsänden av startlinjen inte syns på filmen…Kanske inte går att ordna pga skärpa m.m.).

]]>
Av: Pelle SWE918 https://www.s606k.se/stockholms-606-cup-13-film/comment-page-1/#comment-24323 Thu, 03 Sep 2015 09:34:06 +0000 http://www.s606k.se/?p=8284#comment-24323 Bra filmat! Vad kan vi göra för att förbättra startdisciplinen? Enligt reglerna ska ju svartflaggade båtar av från banan, men det är inte möjligt för startbåten att hinna upp till första kryssrundning med tavla osv. Och det är segt för de båtar som startar rätt att segla med många framför sig, även om de sen plockas bort i resultatet. Vi kanske skulle börja med VHF så att alla kan höra vilka båtar som är diskade och de sen inte ligger med i fältet och stör? Diskussion på årsmötet?

]]>