Kommentarer på: Sthlm 606 Cup 9 | Omstart efter sommaren https://www.s606k.se/sthlm-606-cup-omstart-efter-sommaren/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=sthlm-606-cup-omstart-efter-sommaren Wed, 11 Aug 2010 20:49:43 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.2.8 Av: wm https://www.s606k.se/sthlm-606-cup-omstart-efter-sommaren/comment-page-1/#comment-493 Wed, 11 Aug 2010 20:49:43 +0000 http://www.s606k.se/?p=2946#comment-493 Som svar på Johan SWE-349.

Johan – jag är förstås inte av samma uppfattning.
Oavsett räknesätt – skulle SWE 869 vunnit denna vecka. Eftersom tre båtar har samma poäng skall man lista resultaten mot varandra, 1 5 2 (1 2 5) är en bättre serie än 4 3 1 (1 3 4) om man jämför dem enligt KSF (inom parantes). Samma sak SWE 869 jämfört med SWE 918 serie, 2 1 5. S606Ks lokala regel säger att om två båtar har samma poäng, skall serierna jämföras och om man fortfarande har identiska resultat skall resultatet i första racet avgöra (istf KSFs sista racet). Titta på serierna ovan, så ser man att SWE 869 var före SWE 918 i första och sista racet.

/Mats

]]>
Av: Johan SWE-349 https://www.s606k.se/sthlm-606-cup-omstart-efter-sommaren/comment-page-1/#comment-492 Wed, 11 Aug 2010 15:40:45 +0000 http://www.s606k.se/?p=2946#comment-492 Verkligen tråkigt att hamna på 4:e plats när vi trots allt hade lägsta poäng. Dessutom är det andra gången vi råkar ut för detta denna säsong… 6 poäng ”extra” i cupen, det kommer att göra skillnad när cupen är slut. Vi kanske får motionerna om att båtar med lika poäng får göra upp på hamnplan eller något.

Kul i varje fall att vara igång igen, men vi kände oss ringrostiga efter uppehållet.

]]>
Av: Pelle SWE 918 https://www.s606k.se/sthlm-606-cup-omstart-efter-sommaren/comment-page-1/#comment-491 Wed, 11 Aug 2010 06:59:27 +0000 http://www.s606k.se/?p=2946#comment-491 Hårda bud för Olle & Johan! Men tjocka tanten har inte sjungit än så…

Det är lite jobbigt när det svänger så mycket men samtidigt lite kul också. Det lönar sig att aldrig ge upp trots att racen är så korta. Både 349 och 918 fladdrade upp och ner i fältet igår, men 869 gick mer jämnt, tror jag, så det var kanske en rättvis ”Act of God” som avgjorde.

Superkul att se Göran och Kjelle i fältet igen. Vi ses i Karlshamn alla (utom Karin, Per och Maud som har lovlig frånvaro).

]]>
Av: Simon SWE-869 https://www.s606k.se/sthlm-606-cup-omstart-efter-sommaren/comment-page-1/#comment-490 Tue, 10 Aug 2010 21:13:18 +0000 http://www.s606k.se/?p=2946#comment-490 Vår nya gast heter Philip Wrede. Han hänger med till SM.

]]>