Kommentarer på: Nyårslöfte nån? https://www.s606k.se/nyarslofte-nan/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=nyarslofte-nan Sat, 17 Jan 2009 13:53:25 +0000 hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.2.8 Av: wm https://www.s606k.se/nyarslofte-nan/comment-page-1/#comment-34 Sat, 17 Jan 2009 13:53:25 +0000 http://www.s606k.se/?p=549#comment-34 Som svar på Sven 339 Karotten.

wm tolkar det som att Sven har nåt på gång. Antingen nån ny teori om varifrån det egentligen blåser på Islingehavet eller så kommer han själv stå för vinden. wm ser givetvis fram emot att avsmaka kölrullad finsprit.

]]>
Av: Sven 339 Karotten https://www.s606k.se/nyarslofte-nan/comment-page-1/#comment-31 Thu, 15 Jan 2009 22:37:11 +0000 http://www.s606k.se/?p=549#comment-31 Mitt löfte är att segla snabbast och närmast vinden i Stockholm 2009 samt sluta använda compass och glömma bort allt vad konvergens och divergens heter. Det handlar om att anpassa bandbredden till verkligheten. Hur långt det räcker vet jag inte, men det borde inte kunna gå sämre. Om konceptet funkar lovar jag att avslöja hemligheten på nästa årsmöte samt bjuda alla i klubben på finsprit.

]]>
Av: Richard https://www.s606k.se/nyarslofte-nan/comment-page-1/#comment-30 Thu, 15 Jan 2009 17:16:46 +0000 http://www.s606k.se/?p=549#comment-30 Jag lovar att inte bli sen i en enda start. Jag brukar ha problem med tajmingen, men nu är det slut med det!

]]>
Av: wm https://www.s606k.se/nyarslofte-nan/comment-page-1/#comment-29 Thu, 15 Jan 2009 16:02:25 +0000 http://www.s606k.se/?p=549#comment-29 Som svar på SWE500.

wm gissar friskt och tror att SWE500 har ett hemligt mål att göra lika snygga sjösättningar som 868, alternativt döpa båten till nåt lika fagert.

]]>
Av: Pelle SWE918 https://www.s606k.se/nyarslofte-nan/comment-page-1/#comment-28 Thu, 15 Jan 2009 10:30:16 +0000 http://www.s606k.se/?p=549#comment-28 Jag har lovat mig själv att se upp med kategori II-förhållanden, dvs ena kanten gynnad. Tänk Gävle i maj, Uppsala i juni, ena dagen på SM och KM. Inget mer ”smart slag tillbaka mot mitten för att cash:a hem att vi ligger bra till”. Nej bara fortsätta ut mot den väntande fördelen och inte slå förrän man är säker på att ha fått hela godispåsen.

Smarta grejor i mitten funkar bara i teorin.

]]>
Av: SWE500 https://www.s606k.se/nyarslofte-nan/comment-page-1/#comment-27 Thu, 15 Jan 2009 09:53:34 +0000 http://www.s606k.se/?p=549#comment-27 SWE500 lovar och svär att vi from nu kommer att anmäla oss som en s606k-båt till alla tävlingar 🙂

Att vi sedan har vissa löften med bla ett som är direkt relaterat till wm´s båt SWE868 kan du/ni och alla andra få spekulera i.

]]>